Václav Krátký

Není reklama jako reklama, aneb cenzura po Královehradecku

25. 06. 2015 7:00:00
Chcete mít reklamu na svůj produkt v tištěném týdeníku Radnice, ale zároveň podnikáte ve stejném oboru jako některá z městských organizací? Máte smůlu! Mohla by být úspěšná a tím by jste mohli připravit město o peníze.

Emoce - to je základní stavební kámen úspěšné reklamní kampaně. A Elektrárny Opatovice ji zřejmě měly veleúspěšnou. Protože jak jinak si vysvětlit fakt, že se zastupitelé na svém zasedání domluvili, že vytvoří pracovní skupinu, jejíž cíl bude do budoucna zamezit inzerce v komerční části tištěného týdeníku Radnice. Ale pouze pro subjekty, jejichž podnikání, respektive marketing by mohl odlákat část zákazníků městských organizací, které podnikají ve stejném oboru. Zastupitelé mají zřejmě strach, aby náhodou úspěšné soukromé firmy takříkajíc "nelezly do zelí" městským organizacím skrze inzertní přílohu tohoto zpravodaje.

Co je k tomuto rozhodnutí přivedlo? Prostá PR kampaň ryze soukromé společnosti, která měla dle mého úsudku za cíl vysvětlit důvody zájmu o městskou organizaci Tepelné hospodářství Hradec Králové (EOP podaly nabídku na odkup 100% akcií THHK). Firma v ní vysvětlovala velmi jednoduše důvody svého rozhodnutí a zároveň poukazovala na konkureční výhodu, kterou vůči městké firmě THHK má, tedy prodej tepla napřímo. I když konkurenční není asi to správné slovo, protože THHK je v podstatě pouze distributorem tepla, které elektrárna vyrobí. Část tepla si pak EOP distribuuje sama. A to by si měl každý uvědomit.

Musím říct, že pracuji v soukromé firmě a vnímám tento krok jako dost zásadní cenzuru v našem demokratickém státě. Na druhou stranu to je asi pochopitelné, předpokládám, že v organizacích ovládaných ministrem financí to asi takto chodí. A právě opoziční ANO společně s komunistickou zastupitelkou s tímto návrhem přišlo. Otázka je, jestli si inzerci její kritici vůbec přečetli, nebo jestli jde jen o politický boj s pro mě nejasným cílem.

Zřejmě se jim i dalším především opozičním zastupitelům nelíbí, že současná koalice již v minulém volebním období Radnici odpolitizovala a dala tak prostor pro informace, které nás čtenáře zajímají. A to rozhodně nejsou politické výlevy a osočování, ale informace o dění ve městě, pozvánky na akce, apod. Je třeba ještě zmínit podstatný fakt, že bez inzertní přílohy by nemohl tento týdeník vycházet.

Pokud tedy záměr především opozice projde, budou mít smůlu například autodopravci, nebo majitelé lesů. Mohlo by totiž dojít k tomu, že majitel lesa, který prodává palivové dříví využije prostor v Radnici, dobře zpracovanou inzercí pak "přetáhne" zákazníky městské organizace, která prodává stejný produkt. A tím vlastně dle výkladu předkladatelů návrhu "poškodí" město.

Mám tak trochu pocit, že se v tomto vracíme o několik desítek let zpět... A nebo se mýlím?

Autor: Václav Krátký | karma: 10.84 | přečteno: 618 ×
Poslední články autora