Co Čech, to nejen trenér, ale i architekt

Na několik táborů se rozdělil online prostor V Hradci Králové. A důvodem je nová křižovatka Koruna. Proč? Protože co Čech, to odborník na architekturu, bezpečnost, dopravu a kdoví, co ještě. Ale především pesimista, zdá se mi.  

Nesurfuju hodiny denně po sociálních sítích, takže se aktivně neúčastním ani diskuzí. Nemohl jsem je ale v poslední době nazachytit. Důvodem, proč jsem napsal tento text není obrana projektu, ale to, že mám pocit, že si pořád v jednom kuse na něco stěžujeme. Ať už se v místě, kde žiji realizuje cokoliv, vždy je na tom něco špatně. A křižovatka Koruna je toho důkazem.

Sám nejsem odborník na dopravu, její bezpečnost nebo architekturu. Takže křižovatku Koruna můžu hodnotit pouze "líbí - nelíbí". A v tomto případě se mi rozhodně líbí. Mám pocit, že se do toho místa hodí, že vhodně doplňuje prostor přednádraží i autobusový terminál. A jestli nebyla drahá? Samozřejmě, dala by se postavit levněji, ale pokud bylo zadání postavit neco vyjímečného, pak to něco bude stát.

Téma dopravní prostupnosti komentuje také dost lidí, předpokládám, že historicky vznikla nějaká studie a zda realita bude odpovídat, to přeci ukáže čas. Tak proč předbíhat a předpovídat šílené scénáře.

"Napichovátka" na cyklostezce? Já nevím, ale na kole jezdí celá moje rodina a tohle řešení mi neřijde nijak divoké a nebezpečné. Je to prostě prvek, který vychází z celkového řešení. A navíc sloupky osvětlení nejsou vyhnuté dovniř, ale ven. Takže za mě opět zbytečný pesimismus a malování čerta na zeď.

Možná ještě povzdech na konec. Nehledejme za vším kamarádšoft, pletichu a provize. Od tohou jsou jiní. Občas je potřeba dívat se na věci z nadhledu a někdy taky pochválit. Já si myslím, že v Hradci Králové jsou věci, projekty, i lidé, kteří si to zaslouží.

 

Autor: Václav Krátký | úterý 2.8.2016 14:04 | karma článku: 12,70 | přečteno: 393x
  • Další články autora

Václav Krátký

Jak porazit Babiše? Jednotou!

21.2.2020 v 21:26 | Karma: 16,23
  • Počet článků 15
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 745x
Hradečák, sportovec, táta a především slušný člověk :-) 

 

Seznam rubrik